6 Şubat 2023.. Depremin 1. Yılı..


''Öyle yorgun öyle beter sabahlara kalktık...''


6 Şubat 2023..



04.17


7.8  


65 Saniye..

Pazarcık-Kahramanmaraş


13.24


7.5 


45 Saniye..  

Elbistan-Kahramanmaraş 


Hayat durdu...

Artık hiçkimse ve hiçbir şey eskisi gibi olamayacak..

Bu tarihten kısa zaman önce Sevgili Naci Görür hocamın bir videosunu izlemiştim..

Altını çize çize, Kahramanmaraş Türkoğlu  Yöresinin Deprem periyodunun dolduğundan ve çok dikkatli olunması gerektiğinden bahsetmişti.

Yer Bilimlerini- Jeolojiyi seven biri olduğum için konuyla ilgili çok sık  belgesel video izler ve her yazıyı okurum.


Evet ülkemiz bütünüyle bir deprem ülkesi,evet Dünya oluştuğundan beri depremler olmaya devam ediyor ve edecek de..

Ülkemizde de 7+ büyük depremlerin olması çok olası..

Bu konuda herkes hem fikir..

Ama şu çağda insanların kumdan kaleler altında can vermesini ben kabullenemiyorum..


Binlerce yıkılmış bina..

1 yıllık binalar bile kum tepesine dönüşmüş..


*11 ilde toplam 717 bin 614 binanın 90 bin 609’u acil yıkılacak, ağır hasarlı ve yıkık bina..


Öyle bir enkaz yığını düşünün..



Molozları topladığınızda neredeyse Erciyes dağı kadar...





Ben kesik kolonlar,çürük ama imar affı alınmış mezarlar,kalitesiz betonuyla, kalitesiz demirleriyle çöken binalarda, binlerce insanın enkazlarda kalmasını,can vermiş olmasını hala kabullenemiyorum..


Sabah depremi öğrendiğimde  Naci hocanın o sözü kulaklarımda çınladı..

''Deprem Dirençli Şehirler''

6 Şubattan sonra herkes gibi bende uzun süre kendime gelemedim.

Aslında hala tam olarak kendime gelebilmiş değilim,evet hayatın akışında akmaya devam etmek zorundayız hepimiz, ben Ankara'da yaşamama rağmen her gece yanımda el feneri şişe şişe su ve cep telefonuyla uyuyorum her gün..






Öyle büyük bir yıkımdı ki..

Günlerce yardımın gidemediği! anneannemin memleketi Adıyaman mesela, artık Acıyaman..



Burası Adıyaman..
Uydu görüntüleri gösteriyor yıkımın büyüklüğünü..



Hava buz, yağmur,çamur,kar..

Her yer dümdüz her yer yıkık...

Çoğu insanımız enkazlarda hipotermiden hayatını kaybetti.

Çoğu insanımız yetişelemediği için hayatını kaybetti..

Çok üzgünüz,hiçbirinize yetişemedik..

Yetemedik..

Yıl 2023 ama yetemedik..


İsias Otel Melekleri...

Güzel Kıbrısımızın güzel çocukları..

Gözleri parıl parıl parlayan,Şampiyon Melekler..

Sonsuza dek kalbimizdesiniz ♾ #isiasaortakdavamız

Her bir sokağı,her bir rengi ayrı güzel canım Hatay..

Depremin en yıkıcı etkisini alan canım şehir..



Hatay artık hepimizin ''şahsi meselesi..''



#ezgiapartmanı


Mustafa abim,eşi ve çocuklarını kaybettiğimiz Kahramanmaraş..

Palmiye Sitesinden sağ çıkamadı hiçbiri..

Kolonu kesilmiş 36 kişiye mezar olan Ezgi Apartmanında oğlunu,gelinini,küçücük torununu kaybeden Nurgül abla nın adalet savaşını X'den takip ediyorum.

Çok büyük acılar,çok..


Evet hepimiz,

elimizden geldiğince birlik olup deprem bölgesine yardım için çabaladık..

Birçok yardım kuruluşu yardım kampanyaları düzenledi.

Her  kayıp açıklamasında kalbim,kalplerimiz biraz daha dağlandı,lav düşmüş gibi..

Aklım sürekli  enkaz altında olduklarını öğrendiğim yakınlarımda ve akrabalarımdaydı..

Adıyaman ve Maraştan hep bir güzel haber bekledik..

Herkes gibi,bir umut dedik,dualar ettik ama ne yazık ki olmadı.. 

Ben de akrabalarımdan birçok kayıp verdim..

Herkes bir yakınını,akrabasını,komşusunu,arkadaşını,eşini,annesini,babasını,çocuğunu kaybetti..


1999 depreminde çocuktum,yine de o günleri de net hatırlıyorum,yine kayıplar yıkımlar oldu.

Ama..

Ama 6 Şubat bambaşka bir şeydi..

Daha önce görülmemiş bir şey..

Her canlıyı etkileyen, ve herkesten bir parça koparan.. 


6 Şubat..

Seni hiç yaşamamış olmayı dilerdim,dilerdik..



Ve evet,bir fotoğraf karesi insanın kalbini,ciğerini delermiş..

Hala baktıkça aynı hissi ve acıyı derinden hissediyorum..



6 Şubat gibi afetleri tekrar yaşamamayı dilemek isterim ama deprem  bu ülkenin en önemli  gerçeği..

Yine olacak,başka bir yerde başka bir zamanda..

Umarım deprem dirençli kentler konusunda diğer dünya ülkeleri gibi aksiyonlar alınır ve bizler ve bizden sonraki nesiller kayıp yaşamadan harekete geçilir ve büyük kayıplar yaşamaz ülkemiz..

Aslında yazıp yazıp geri sildiğim birçok şey var..

Bazı şeyler yazılmıyor ama siz anladınız işte..


6 Şubat 2023..

Hepimizin kalbine saplanmış bir kurşun gibisin,

hepimizi yaşarken aslında öldüren..


Kahramanmaraş, 

Hatay, 

Gaziantep, 

Adıyaman,

 Malatya,

 Kilis, 

Şanlıurfa, 

Adana, 

Osmaniye, 

Diyarbakır, 

Elazığ...


🕊️🕊️🕊️🕊️🕊️🕊️🕊️🕊️


Depremde kaybettiğimiz 

Hayriye Güler Elmas, Hasan Basri Elmas

Mustafa Özger,eşi ve  çocukları 


 ve tüm depremde yitirdiğimiz onbinlerce insanımızın sonsuz anısına...

Sonsuz özlem ve rahmetle ..

Depremde hayatını kaybedenlerin yakınlarına baş sağlığı ve bol sabırlar diliyorum..

Yıl değişti,mevsimler değişti…

Acı ?

Hala aynı ..




*Yazıda kullanılan görseller google.com dan alıntıdır..

Yorumlar

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bu blogdaki popüler yayınlar

Biobotanica Keratin Ürünleri Deneyimi

Puccini Lovely Night EDT

Bee Beauty Miss Violette EDP